Nu är ja så jävla trött faktiskt.. Har hela mitt liv trott på spöken och övernaturliga saker och har flera gånger fått det bevisat för mig att de verkligen finns. Men detta tar verkligen priset!
 
I 20årspresent fick jag ett presentkort på Suzie picant i karlstad, ett dagsspa, och för några veckor sen bokade jag en behandling. Behandlingen är om några timmar och presentkortet har legat på exakt samma ställe i snart 2 månader. 
 
Igår förmiddag låg det som vanligt på samma ställe och på eftermiddagen gick jag hem till mamma och pappa. När jag var där tänkte jag för mig själv att direkt jag kommer hem ska presentkortet ner i väskan så jag inte glömmer det! Klockan var strax efter 22 när jag kom hem och gick direkt mot stället där presentkortet ligger. Men det var inte där! Helt och hållet borta. Jag började leta överallt, under sängen, bakom sängen, i garaderober, under madrassen, i köket, i soffan, på toan, ja ÖVERALLT. Drog till och med ut byrån och kollade ifall det åkt under den, men icke!
 
Presentkortet är spårlöst försvunnet. Jag blev så jävla arg och frustrerad att jag brast ut i gråt. Varför var det tvungent att försvinna just nu? Avboka behandlingen kunde jag inte heller göra eftersom det måste göras senast ett dygn innan annars får man betala 50% ändå och då kan ja lika gärna göra behandlingen tycker jag.. Men det känns så fruktansvärt surt att behöva betala dessa nästan 1000 kronorna själv och det känns som att mamma och pappa nu kastat pengarna i sjön när ja inte kan utnyttja presentkortet... Det känns skit helt enkelt och nu är verkligen inte rätt tidpunkt att få massa oväntade utgifter! Fan va arg jag är.
 
Det ska bli jävligt spännande att se om presentkortet dyker upp. Saker som försvunnit förut har alltid dykt upp förr eller senare, så det ska bli jävligt intressant att se om det gör det nu med! Men som sagt, jag är riktigt förbannad och nu önskar jag verkligen att jag får en lägenhet i karlstad snart så jag slipper detta spökhus. ( som för övrigt är världens finaste lägenhet störande nog )

Kommentera

Publiceras ej