Idag är det ingen glad Marie som skriver. Jag vet ärligt talat inte vad det är för fel på mig. Hela högstadiet och gymnasiet har jag klarat galant med höga betyg utan vidare ansträngning, men nu på universitetet funkar det ju inte riktigt så... första veckan va vi på en föreläsning om studieteknik och föreläsaren var verkligen awesome och fick mig verkligen att vilja börja läsa min kurslitteratur. Och då ska ni veta att jag inte är en läsmänniska, särskilt inte när det gäller sån litteratur!
 
Nu har jag ialla fall börjat med min första examinationsuppgift som ska in på måndag och känner mig jävligt stressad. Har fullt upp under veckan kan man säga och har ingen aning om när ja ska hinna färdigt. Var ju ledig igår och hade planerat att plugga asmycket men det är ju så jävla svårt när man inte vet var man ska börja läsa. Har ju flera böcker där en av dom är på över 600 sidor och de andra på några hundra... Visst, det finns innehållsförteckning men den sa inte så jävla mycket den heller.
 
men men, känns bara lite jobbigt nu när ja inte riktigt har någon koll. Tror det kommer gå bättre senare i utbildningen när man kommit in i hur det är att plugga på denna nivån och då flyter det säkert på, men just nu, nu känns det hopplöst...

1 kommentarer

Evah - En av Karlstads största bloggar

11 Sep 2012 22:43

Det är ju lite hårdare väl på universitetet? Du behöver nog bara vänja dig med deras sätt lixom. :) Hoppas det snart går bättre.

SVAR: Tack så mycket. :D Hehe okej. :) Ja, det är nog ganska vanligt att tjejen är mycket kortare än killen. :)

Kommentera

Publiceras ej